1. Home
  2. Thema's
  3. B2G
  4. Meedoen aan overheidsopdrachten
  5. FAQ

Welke inlichtingen kunt u inwinnen tijdens een commercieel gesprek met een leidend persoon van de overheid?

Aarzel niet om tijdens uw telefoongesprek met een aanbestedende overheid, naar aanleiding van een afspraak, of aan uw stand op een beurs de volgende informatie te vragen:

  • Heeft deze overheid behoeften voor uw activiteitsgebied?
  • Heeft ze problemen die u kunt oplossen?
  • In welke mate is het geïnstalleerde materiaal afgeschreven?
  • Welk budget heeft deze overheid voor uw activiteitsgebied bestemd?
  • Kan ze u een staal bezorgen van het product dat ze gebruikt?
  • Met wie van uw concurrenten werkt ze momenteel? In welke mate is ze er tevreden of ontevreden over?
  • Welke functionaliteit heeft de opdracht die ze wil lanceren?
  • Wil ze een demonstratie van een product van uw ondernemingen bijwonen, een bezoek aan uw onderneming brengen …?
  • Hoe werkt de administratie?
  • Wie zijn de contactpersonen voor uw activiteitsgebied?
  • Welke zijn de bestaande beslissings- en controlekanalen?

Al die informatie heeft een publiek karakter en niets verbiedt de aanbestedende overheid om ze u mee te delen (vóór de lancering van de procedure die u interesseert, uiteraard).

Op basis van het gesprek dat de administratie met u had, kan ze er bepaalde elementen uit overnemen om haar bijzonder bestek (administratief en technisch gedeelte) op te stellen en haar planning en budget te bepalen.

Bron: Vademecum des marchés publics - BEP

Ontdek het antwoord op andere vragen