Een vraag over uw gangbare/dagelijkse bankzaken?


Stel ze gerust aan Bbot, altijd paraat om u te helpen!


Een vraag over uw
gangbare/dagelijkse
bankzaken?


Stel ze gerust aan Bbot,
altijd paraat om u te helpen!



Hallo, ik ben Bbot,


de digitale assistent van Belfius en specialist in dagelijkse bankzaken.


Wat kan ik voor u doen?


Ik ben er om veelgestelde vragen over uw dagelijkse verrichtingen te beantwoorden: rekeningen, kaarten, overschrijvingen...


Waar kan u me vinden?


Ik sta 24/7 ter beschikking in uw app of op Belfius.be achter de rode knop rechts onderaan."


U vindt me gemakkelijk in uw Belfius-app onder de rubriek 'Help & Contact'. Daar drukt u op de rode knop rechts onderaan en stelt u uw vraag via de chat.

U vindt me gemakkelijk in uw Belfius-app onder de rubriek 'Help & Contact'. Daar drukt u op de rode knop rechts onderaan en stelt u uw vraag via de chat.




Ik ben ook te vinden achter de rode knop op Belfius.be onder de rubriek 'Vragen & Contact'. Kies de chatoptie en…we kunnen kennismaken!

Mijn favoriete onderwerpen?

  • Uw kaart, rekeningen, betalingen…
  • Een rekening openen voor uw kind
  • De rekening kiezen die het best bij u past
  • Een afspraak in het kantoor
  • Cash bestellen
  • Poging tot fraude en phishing
  • En nog vele andere…

U kan me bijvoorbeeld vragen:

Aarzel niet, ik spreek graag met u!

  • Wat moet ik doen als mijn kaart gestolen of verloren is?
  • Hoe kan ik mijn saldo raadplegen?
  • Hoeveel kost een geldopname in het buitenland?
  • Hoe verhoog ik de limiet van mijn kaart of hoe laad ik mijn prepaidkaart?
  • Welke kredietkaart past het best bij mij?

En verder...

  • Hoe kan ik een overschrijving annuleren?
  • Wanneer ontvang ik het geld dat men net op mijn Belfius-rekening heeft gestort?
  • Hoeveel kost een overschrijving naar het buitenland?
  • Hoe bekom ik een attest identificatie rekening (RIB)?

U hebt geen antwoord gevonden op uw vraag? Geen nood, ik verbind u graag door naar een Belfius-medewerker, die het gesprek met u zal voortzetten.

Oh, het spijt me, ik ben nog niet thuis in beleggingen , in kredieten of in verzekeringen ….
Aarzel niet om onze "Veelgestelde vragen" over deze onderwerpen te raadplegen.

U hebt misschien nog vragen over mij?

Moet ik ingelogd zijn om Bbot te gebruiken?


Nee, dat hoeft niet.

Kan ik vragen stellen aan Bbot als ik geen klant ben?


Jazeker!

Hoe leert Bbot bij?


Deze artificiële-intelligentiesoftware (IA) breidt zijn kennis geleidelijk uit naarmate hij meer gesprekken voert en meer gegevens verzamelt. Hoe meer interactie met de gebruikers, hoe beter de kwaliteit van zijn antwoorden!

In welke taal kan ik me tot Bbot richten?


U kan kiezen tussen Nederlands of Frans.

Is uw gesprek met Bbot beveiligd?


Ja, Belfius beschouwt het respect van uw privacy en de bescherming van uw persoonsgegevens altijd als een prioriteit.