Hebt u vragen over uw kredietkaart of overschrijvingen?

Bbot heeft op elk moment een antwoord voor u klaar!

Hallo! Ik ben Bbot, de nieuwe chatbot van Belfius.


Ik ben speciaal ontwikkeld om jouw vragen over kredietkaarten, prepaidkaarten en zichtrekeningen te beantwoorden.

Telkens je mij nodig hebt, kan je me contacteren via Messenger, altijd en overal. En vooral makkelijk! Stel je vragen via chat en ik doe mijn uiterste best om ze meteen te beantwoorden.


Bbot contacteren

Je kan me vragen stellen zoals:

  • wat doe ik als mijn kaart verloren of gestolen is?
  • waar zie ik het saldo van mijn kredietkaart?
  • hoeveel kost een geldopname in het buitenland?
  • hoe verhoog ik de uitgavenlimiet van mijn kaart en hoe laad ik mijn prepaidkaart op?
  • welke krediet- of prepaidkaart past het best bij mij?

Maar ook

  • Hoe annuleer ik een overschrijving?
  • Iemand heeft geld overgeschreven op mijn Belfius rekening, wanneer zal ik dit ontvangen?
  • Wat kost een overschrijving naar het buitenland?
  • Hoe bekom ik een attest identificatie rekening (RIB)?

Heb je al een vraag? Stel ze me meteen, want ik popel om je verder te helpen! ☺

O ja…
Ik werk nog maar pas voor Belfius en ben nog volop aan ’t bijleren.
Het is dus mogelijk dat ik enkele beginnersfoutjes maak.

Hoe meer ik oefen, hoe beter ik word! Alvast fijn dat je hiermee rekening houdt ☺


Wat is dat precies, een chatbot?


Een chatbot is een softwaretoepassing (bot of robot) die ontwikkeld werd om een online gesprek (chat) te voeren over een bepaald onderwerp. Vaak wordt een chatbot voorgesteld als een fictief persoon. De klant weet van bij de start dat hij te maken heeft met een robot, bij Belfius is dit dus onze Bbot. En als Bbot niet kan antwoorden op uw vraag, stelt hij u voor om verder te chatten met een Belfius-medewerker!