MMI header koklenberg

Doordacht thesauriebeheer vormt het hart van de financiële activiteiten van elke organisatie. Binnen het nieuwe Transaction Banking-team stuurt Bruno Koklenberg experten in betalingen en cash management aan. "One team, many experts is niet zomaar een holle slogan. Onze sterktes? Elke ondernemer, onderneming of publieke instelling kan bij ons terecht voor zijn betalingen, ontvangsten en cash management. We werken steeds op maat van de klant en koppelen de beste digitale oplossingen op de markt aan persoonlijk contact."

The word is out: ‘maatwerk’, de rode draad binnen de werking van Bruno’s team. "We zien natuurlijk ook de fintechs met hun blinkende software en flitsende beloftes. Enkel met de beste onder hen sluiten we partnerships af. Maar die thesaurieoplossingen implementeren we dan volledig volgens de specifieke behoeften van de klant. Dankzij onze expertise komen we tot oplossingen die de klant werkelijk vooruithelpen en die hen niet voor nieuwe problemen stellen."

Betalen

Belgische groep gaat internationaal met de hulp van Belfius
Bruno steekt van wal met het verhaal van een grote logistieke speler: "Na een internationale overname kreeg deze onderneming te kampen met extra procedures en de noodzaak om hetzelfde boekhoudpakket van de overnemer te implementeren. Om transparant te werken, moesten alle boekhoudprogramma’s voor de medewerkers gecentraliseerd worden. Gesneden koek voor onze teams. Ze dokterden in overleg met de ontwikkelaars van het thesaurie- en boekhoudpakket een oplossing op maat uit. Hierdoor beschikte de klant snel over een directe oplossing voor zijn probleem en worden voortaan alle betalingen centraal via ons platform BelfiusWeb getekend. Het bedrijf was erg onder de indruk van onze servicegerichte aanpak."


MMI Quote bruno 1


Betalingen ontvangen

Top-class betalingsoplossingen voor topklassers
Ook landskampioen Club Brugge schakelde met de hulp van het Transaction Banking-team een versnelling hoger voor de betaalkaart van zijn blauw-zwarte aanhang: "Voortaan kunnen de supporters hun Club ID rechtstreeks opladen in de app van Club Brugge. Vóór onze samenwerking laadde 70% van de supporters zijn kaart op met cash geld. Je kan je voorstellen welke wachtrijen dat vroeger genereerde en welke cashproblematiek daarmee gepaard ging."

Tijdswinst voor zowel de supporter als de bediende van de pintjes. "De eindgebruiker merkt nooit iets van de rol die wij spelen om het betalingsverkeer van Club Brugge, maar ook van universitaire ziekenhuizen, mediagroepen en dergelijke te optimaliseren. We blijven bewust achter de schermen. Veeleer zetten we het merk en de digitale omgeving van de klant (in het voorbeeld Club Brugge en zijn app) op het voorplan. Dat schept vertrouwen en herkenbaarheid voor de eindgebruiker", voegt Bruno Koklenberg eraan toe.


MMI Quote bruno 2

Een andere tot de verbeelding sprekende oplossing bij B2C-facturatie is het sturen van een WhatsAppbericht naar laattijdige betalers, met daarin meteen de suggestie naar de gebruiker om naar digitale facturatie over te schakelen. Slim en duurzaam. Ook hier weer met als rode draad: een waaier van betaaloplossingen, gekoppeld aan jarenlange expertise, op maat van elke klant.


MMI belfius4


Cash Management

Internationale cashpooling: de ideale combinatie van onze experten en digitale oplossingen
Ook op vlak van cash management beschikt Bruno’s team over jarenlange ervaring. "We vertrekken ook hier weer vanuit de echte behoeften van de klant. De vereisten of cash policy van de ene CFO zijn niet steeds dezelfde als die van een andere treasurer. Bepaalde filialen staan op hun autonomie, andere consolideren alles m.b.t hun cash management naar het buitenlandse moederbedrijf. Cashpooling is dan de geknipte oplossing om het cashbeheer over verschillende entiteiten heen te versoepelen. Deze structuren denken we voor tal van Belgische ondernemingen uit, zodat bijvoorbeeld grote garagegroepen over voldoende cash beschikken om de aankoop van nieuwe wagens te financieren. Maar deze service bieden we ook op internationale schaal. Meer zelfs: we hebben een serieuze streep voor op de concurrentie, aangezien we niet gebonden zijn aan een eigen buitenlands netwerk van banken, waardoor de klant steeds werkt met een buitenlandse partner volgens zijn specifieke behoeften", onderstreept Koklenberg.

Covid-19 als disruptieve factor
Binnen het betalingsverkeer zijn met de Covid-19-crisis een aantal trends duidelijk in opmars. "In de B2C-sector zien we duidelijk een verhoogde vraag naar digitale betaaloplossingen, door het toenemend contactloos betalen en het groeiend aantal bedrijven die de switch naar e-commerce maken. Uiteraard schuilen cyberfraudeurs helaas in deze context steeds meer om hoek. Ook hier is een cruciale rol weggelegd voor onze experten, om onze klanten te begeleiden en te beschermen."

Een vraag over betaaloplossingen of cash management? Meer businesscases ontdekken?
Uw e-commerce een boost geven met gebruiksvriendelijke betaaloplossingen, op zoek naar de gepaste betaalterminals of op een strategische manier aan cash management doen? Ons team van experten staat voor u klaar, met jarenlange ervaring in tal van sectoren. Neem contact op voor een presentatie met businesscases… ‘op uw maat’ uiteraard!


Contact

MMI contact

Uw relatiebeheerder bij Belfius brengt u graag in contact met het Transaction Banking-team.

Nog geen relatiebeheerder?

Mail ons      MMI Icon phone02 222 88 33
Terug naar boven