Cijferberoepen

Hoe start ik een eigen boekhoudkantoor op?

Als boekhouder/accountant begeleidt u startende ondernemers. Maar bij de oprichting van uw eigen boekhoudkantoor brengt u zelf alle administratieve formaliteiten in orde (aanvraag ondernemingsnummer, aansluiting sociale en ziekenkas, vergunningsverplichtingen regelen).

En als u zich afvraagt of het voor uzelf beter is om autonoom op te starten, zich te associëren of een bestaand kantoor over te nemen, dan is uw beroepsfederatie de ideale partner om die vraag te beantwoorden.

Bovendien omvat de opstart ook een bancair luik: opening van een professionele rekening , mobiele en online diensten voor uw boekhoudpakket en dat van uw klanten, financiering van beroepsinvesteringen en verzekering van specifieke beroepsrisico’ s.

Ontdek in detail

Samenwerking met de Business Banking-specialist van mijn regio

Ondernemers hebben nood aan een unieke partner die de oplossing heeft voor hun behoeften. Daarom moeten boekhouders/accountants die de rentabiliteit van hun kantoor willen verzekeren, zich onderscheiden door hun advies.

De samenwerking tussen de boekhouder/accountant en de Business Banking-specialist van zijn regio moet verdergaan dan een klassieke samenwerking in een tumultueuze economie door:

  • een moeilijke Europese en wereldcontext;
  • een alsmaar striktere reglementering;
  • complexe financiële markten;
  • ongeruste bedrijven.

Het is essentieel om een persoonlijke en hechte professionele relatie te onderhouden met een financiële partner. Elk zijn rol, samen beter.

Ontdek in detail

Meer weten over onze dossiers?