Belfius Phone Banking

White-line

   

 

Vanaf 2 mei 2025 is het niet meer mogelijk u te abonneren op de dienst Phone Banking. Hebt u een smartphone? Download dan zeker de Belfius Mobile app voor een nog eenvoudigere, handigere en veiligere ervaring. Geniet nu van alle voordelen die de app biedt!

Eenvoudig

Er is geen internetverbinding nodig, een gewone telefoon volstaat

Gratis

U krijgt gratis toegang tot een hele resem bankdiensten

Praktisch

U beheert uw rekeningen met uw telefoon, waar en wanneer u maar wil, 24/7

Veilig

Ù beveiligt uw verrichtingen dankzij uw geheime code (5 cijfers)

Goed om te weten

  • Maximumbedragen voor uw betalingen

    Overschrijvingen in EURO (naar een Belgische rekening)

      Minderjarigen 6-15 jaar Minderjarigen 16-17 jaar Meerderjarigen
    Overschrijving naar een derdenrekening of tussen uw eigen rekeningen €100 per week Max. €2.500 per verrichting
    Max. €3.750 per week
    Max. €2.500 per verrichting
    Max. €12.500 per week
  • Waarom Belfius Phone Banking gebruiken?


    • U hoeft niet meer langs te gaan bij uw kantoor.
    • U doet zelf telefonisch uw bankverrichtingen, die onmiddellijk uitgevoerd worden.
      • Raadpleging van saldi en bewegingen op de rekeningen die aan uw abonnement gekoppeld zijn
      • Overschrijving met of zonder memodatum
      • Overdracht tussen betaal- en spaarrekeningen
      • Doorlopende betalingsopdracht: creëren, bekijken, wijzigen, annuleren
      • Nuttige telefoonnummers
      • Wijziging geheime code
    • U hebt 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 toegang tot Belfius Phone Banking. Overal, zelfs in het buitenland.
  • Hoe werkt Belfius Phone Banking?


    • U hebt een telefoon met toetsen of een gsm nodig
    • Bel 02/222 72 00
    • Kies de gewenste optie
  • Welke toets voor welke functie?


    TOETS 1
    U raadpleegt de saldi en bewegingen op de rekeningen die aan uw abonnement gekoppeld zijn.
    • Betaalrekening
    • Spaarrekening
    • Budgetline
    • Comfortline
    TOETS 2
    U voert uw verrichtingen uit op de rekeningen die aan uw abonnement gekoppeld zijn.
    • Overschrijvingen van de betaal- naar de spaarrekening en omgekeerd
    • Overschrijving van uw betaalrekening naar een externe rekening
    • Snelle overschrijving (zonder dat de transactie herhaald wordt)
    • Schrapping van toekomstige overschrijvingen van de betaal- of spaarrekening
    • Beheer van doorlopende betalingsopdrachten: creatie met vaste maandelijkse bedragen, wijziging van het bedrag, schrapping, verzoek tot printen op een rekeninguittreksel
    TOETS 3
    U doet uw verrichtingen op een andere rekening
    • Eens het rekeningnummer is ingevoerd waarmee u wilt werken, gaat de bank na of u er een rol op hebt. Als dat het geval is, hebt u toegang tot het menu om de saldi en bewegingen op de rekening te bekijken en om de rekening te beheren (overschrijvingen, doorlopende opdrachten en domiciliëringen).
    TOETS 4
    • Wij bellen u binnen 30 minuten terug
    TOETS 5
    • Wijziging van uw geheime code
    TOETS 6
    • Nuttige informatie
    • Aanvraag van een lijst van de aan uw abonnement gekoppelde rekeningen
    • Informatie over de tarieven voor de verrichtingen via Belfius Phone Banking
    • Nuttige telefoonnummers

U hebt een smartphone?

Maak u het leven makkelijker met uw Belfius Mobile app!

Lees er alles over