Wat kan ik doen als ik een probleem heb met mijn hotelkamer, vakantiehuis enz.?

Blijkt bij uw aankomst dat het hotel overboekt is? Of ervaart u een ander probleem?

Als u een pakketreis onderneemt, is de touroperator volledig verantwoordelijk voor het goede verloop van de reis. Voor bijstand of een schadevergoeding moet u dus bij hem aankloppen.

Concreet moet de lokale verantwoordelijke u onderbrengen in een hotel dat minstens evengoed aangeschreven staat.

Welke stappen moet u dus ondernemen?

  • Contacteer de reisorganisator (de verantwoordelijke ter plaatse van de touroperator of uw reisbureau)
  • Wordt het probleem niet opgelost? Laat dan uw klacht noteren door de lokale verantwoordelijke van de touroperator op een klachtenformulier. Opgelet: houd van dat formulier een kopie bij.
  • Doet de touroperator vervolgens een voorstel, maar volstaat dat voor u niet? Stap dan naar de Geschillencommissie Reizen of eventueel naar de rechtbank

Belangrijk: zorg dat er sporen zijn van alle stappen die u onderneemt: e-mails, telefoonrekeningen enz. En als u een klacht indient, moet u zo veel mogelijk bewijsmateriaal verzamelen

Ontdek alle details over de Geschillencommissie Reizen