Voor een service in lijn met uw verwachtingen kan u op bepaalde momenten gebruikmaken van de Belfius Chat of een van onze digitale assistenten, Bbot (voor uw courante bankzaken) en myBo (schadebeheer woonverzekering) via uw Belfius-app, Belfius Direct Net en belfius.be.
Om uw privacy en veiligheid te garanderen, mag u nooit persoonlijke informatie doorgeven tenzij we het u uitdrukkelijk vragen.
Uw gesprekken via de chatbot verlopen anoniem via een platform waarop ze tijdelijk worden opgeslagen om de werking van de chatbot (Bbot en myBo) te verbeteren.
Bij het aangeven van uw schade via myBo worden uw gesprekken en de documenten die u downloadt, opgeslagen in het kader van uw schadeaangifte.
Om u die chat(bot)functies aan te bieden, heeft Belfius toegang nodig tot een aantal technische gegevens van uw toestel.
In die context verwerken we de technische gegevens van uw apparaat en uw persoonlijke gegevens om:
De volgende gegevens kunnen door Belfius worden geregistreerd en bewaard:
Om u efficiënt te helpen als u de chat of onze chatbots gebruikt, kan het zijn dat de informatie over het gebruik van uw Belfius-app en belfius.be wordt doorgegeven aan de Belfius-medewerker (bijvoorbeeld het onderwerp van uw vraag ). Die medewerker kan op elk moment uw voorgaande chat(bot)sessies met Belfius inkijken.
U vindt alle details over de verwerking van uw persoonsgegevens en het uitoefenen van uw rechten in ons Privacycharter via belfius.be/privacycharter.