Belfius Chat, chatbot en videogesprek
Voor een service in lijn met uw verwachtingen geven we u de mogelijkheid om op bepaalde momenten gebruik te maken van onze digitale assistent en chatbot of een videogesprek, via uw Belfius Mobile app, Belfius Direct Net en belfius.be.
Hierop zijn de volgende principes van toepassing
- Belfius Chat, de chatfunctie, houdt in dat u een gesprek kan voeren met een Belfius-medewerker via tekstberichten
- de Belfius-chatbot beantwoordt op een geautomatiseerde en snelle manier al uw vragen over kredietkaarten en overschrijvingen. De chatbot-gesprekken verlopen op een niet-geïdentificeerde manier via een cloudplatform, waar de gesprekken tijdelijk bewaard worden
- een videogesprek houdt in dat u een gesprek kan voeren met een Belfius-medewerker via beeld en geluid. Als u een videogesprek wil, aanvaardt u de activatie van de camera en/of microfoon van uw toestel
Om u deze mogelijkheden van chat en videogesprek te kunnen aanbieden, heeft Belfius toegang nodig tot een aantal technische gegevens van uw toestel. Daarnaast verwerkt Belfius Bank uw persoonlijke gegevens
- om u advies en productinformatie te kunnen geven
- in het kader van technische ondersteuning bij uw gebruik van de Belfius-apps
- met het oog op de opleiding en coaching van Belfius-medewerkers
- in het kader van de bewijsvoering
De volgende gegevens kunnen door Belfius geregistreerd en bewaard worden
- het gegeven dat u gebruik maakt van chat en videogesprek
- de tekstberichten die verstuurd werden tussen u en de Belfius-medewerker
- het mondelinge gesprek
- de videobeelden
- welke schermen de Belfius-medewerker met u heeft gedeeld
Om u een efficiënte ondersteuning te kunnen bieden wanneer u chat of een videogesprek voert, kan informatie over uw gebruik van de Belfius-apps en belfius.be worden doorgegeven aan de Belfius-medewerker, bijvoorbeeld over het onderwerp waarover u vragen stelt. Daarnaast kan de Belfius-medewerker op elk moment eerdere chatgesprekken tussen u en Belfius consulteren.
Uw privacy – Schade aangeven via myBo
myBo gebruikt chatbot-technologie om het u makkelijker te maken uw schade online aan te geven. Belfius bewaart de tekstboodschappen die u via myBo verstuurt en de documenten die u uploadt alleen in het kader van uw schadeaangifte en om de werking van myBo te verbeteren.
Meer gedetailleerde info over de verwerking van uw persoonsgegevens en het uitoefenen van uw rechten vindt u in ons Privacycharter via belfius.be/privacycharter.