Klantenservice belfius

Wat doet Belfius om iedereen toegang te geven tot bankdiensten?

Detail

Bij Belfius vinden we dat iedereen onze bankdiensten moet kunnen gebruiken, zonder uitzondering en in elke fase van het leven. Daarom pasten we de inrichting van onze kantoren aan zodat iedereen, ook als u zich in een rolstoel verplaatst, makkelijk binnen kan. 

We zorgden voor toegankelijke bankautomaten en op eenvoudig verzoek ontvangt u uittreksels in braille of een kaartlezer met groter scherm, grotere toetsen en een spraakmodule. 

We schrijven in een heldere, eenvoudige taal en als er toch moeilijke financiële of technische termen zijn, dan leggen we die uit in een verklarende woordenlijst. 

Ook onze digitale kanalen willen we toegankelijk maken voor iedereen. U kan bijvoorbeeld eenvoudig de lettergrootte aanpassen, of de tekst laten voorlezen door een schermlezer. 

Ontdek wat we nog meer doen en welke verbeteringen nog op de planning staan.