Met heel ons hart bij u, in alle omstandigheden


U hebt 2 opties om uw schadeaangifte in te dienen:

MMI schade Phone

Bel met ons


Geef uw schade telefonisch aan of voeg iets toe aan uw dossier via +32 2 286 70 00.

.

Woning

  • Is stormschade gedekt door uw woonverzekering?

    Als u een Belfius Home & Family verzekering of een app-normale woonverzekering hebt.

    Schade veroorzaakt door een storm is gedekt door uw woonverzekering. Zo zijn uw woning zelf en de inboedel (als onderschreven) standaard gedekt.

    Schade aan uw tuinmeubels en barbecue zijn gedekt tot een maximumbedrag zoals vermeld in de Algemene Voorwaarden.

    Tuinhuizen (gezien hun blootstelling aan de storm) zijn standaard gedekt als ze bevestigd zijn aan een muur, betonnen ondergrond of fundering.

    Als u een app-normale woonverzekering hebt.

    Als u de optie Tuin hebt afgesloten, is de schade aan uw tuin en beplanting gedekt. Als ook de inhoud is verzekerd, dekt de optie Tuin ook de schade aan uw tuininboedel buiten (voor een maximumbedrag zoals vermeld in de Bijzondere Voorwaarden) en elke andere inboedel buiten (voor een maximum van 2.500 euro).

    U vindt een overzicht van uw waarborgen in uw Belfius-app onder Overzicht > Mijn Verzekeringen.

  • Mag ik zelf dringende herstellingen uitvoeren aan mijn woning?

    Is er een dringende interventie nodig, zoals het snel dichten van een beschadigd dak? Bel dan naar het nummer 02/286.7000, selecteer uw taal en kies optie 1.

    Leg in andere gevallen uw vraag eerst voor aan onze schadedienst voor akkoord. Neem ook altijd foto’s voor u herstellingen uitvoert en hou die bij voor een eventuele expertise.

  • Een derde bracht mij schade toe, wat moet ik doen?

    Contacteer de derde en vraag naar diens verzekeringsgegevens. Neem zeker foto’s van de schade.

    Breng ons op de hoogte van het schadegeval en bezorg ons alle informatie over de derde partij en diens verzekeringsmaatschappij.

Eerste hulp

  • Is psychologische hulp voorzien?

    Ja, absoluut. Vergeet dat niet aan te geven bij uw schadeaangifte. Wij zorgen dan voor de rest en contacteren u om uit te leggen hoe we deze bijstand organiseren.

Uw schadedossier, expertise en opvolging

  • Waar moet ik allemaal aan denken bij het invullen van mijn schadeaangifte?

    We raden u aan zoveel mogelijk details in uw aangifte op te nemen om uw aanvraag te vergemakkelijken. Neem gedetailleerde foto’s en bewaar ze zorgvuldig. U zal ze nodig hebben tijdens de expertise om uw schadegeval uit te leggen.

Voertuig

  • Mijn voertuig is geïmmobiliseerd na een storm

    Als u zich in België of 30 km voorbij de grens bevindt, takelen we uw voertuig. Bevindt u zich verder weg? Dan kunnen we uw voertuig enkel takelen als u een aanvullende dekking hebt afgesloten binnen uw autoverzekering of bijstandsverzekering (in alle landen die op uw verzekeringsbewijs staan).

  • Mijn voertuig is beschadigd tijdens een storm in het buitenland en kan niet ter plaatse hersteld worden

    Als uw voertuig niet ter plaatse kan worden hersteld na stormschade in het buitenland, takelen we uw voertuig en repatriëren we de inzittenden als u de optionele waarborg Bijstand hebt onderschreven in uw Belfius Car autoverzekering.

  • Is stormschade aan mijn wagen gedekt?

    Als u een (mini-)omnium hebt afgesloten, bent u gedekt voor schade aan uw voertuig veroorzaakt door een storm. Zowel in België als in het buitenland.

    Als u de optie ’geparkeerd voertuig’ hebt afgesloten en zowel uw woning als uw voertuig schade opliepen op het verzekerde adres, bent u ook gedekt via uw Belfius woonverzekering.

  • Mijn auto is beschadigd ten gevolge van het noodweer. Word ik hiervoor vergoed?

    Als u een (mini-)omnium hebt afgesloten, bent u gedekt voor schade aan uw voertuig veroorzaakt door een storm. Zowel in België als in het buitenland. Als u uw voertuig laat herstellen in een erkende garage, of als u een waarborg Bijstand hebt afgesloten voor uw voertuig (in het kader van uw Belfius Car autoverzekering of uw bijstandsverzekering), krijgt u een vervangwagen voor de duur van de herstelling.

Assistance

  • Mijn huis is ernstig beschadigd door de storm terwijl ik in het buitenland was. Wat moet ik doen?

    Hebt u een app-normale assistance verzekering afgesloten of een bijstandsverzekering via uw Mastercard Star kredietkaart? Dan repatriëren we u als u in het buitenland bent en er is ernstige schade aan uw huis (door brand, waterschade, storm, hagel, explosie, implosie of inbraak). We betalen het transport om terug naar huis te keren en indien nodig daarna terug naar uw verblijfplaats. De terugkeer naar uw verblijfplaats moet wel binnen de 15 dagen zijn.

  • Door de storm moet ik mijn verblijf in het buitenland verlengen. Is dit gedekt?

    Als u op het moment van de storm in het buitenland was, vergoeden we de extra kosten van uw verblijf als u minstens 48 uur vastzit door uitzonderlijk noodweer (tot €125/nacht/kamer voor de app-normale assistance verzekering en tot €65/nacht/persoon voor de Belfius Assistance verzekering, ontbijt inbegrepen, voor maximaal 10 nachten).