1. Home
  2. Vragen & Contact

Vragen & Contact

Hebt u snel hulp nodig?

Belfius Contact beantwoordt al uw vragen.
Wilt u nog sneller een antwoord? Raadpleeg dan hieronder onze meest gestelde vragen.

Meest gestelde vragen

  • Ik krijg de foutmelding USERIDENTIFICATIONANDAUTHENTICAT/90AA/1205. Uw Belfius Direct Net abonnement is geblokkeerd.

    Hoe deblokkeren?

    • Contacteer ons op 02 222 82 70 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur). 
    • Vul ons contactformulier in. Wij helpen u zo spoedig mogelijk.
    Hoe een blokkering vermijden?
    • Aanmeldprocedure met kaartlezer zonder kabel
      • Controleer steeds dat u het juiste kaartnummer (in stap 1) , de correcte beveiligingscode en pincode (in stap 2) en de juiste aanmeldcode (in stap 3) herneemt.

    • Om u aan te melden, dient u steeds een geldige bankkaart van Belfius bij de hand te hebben
      • Gebruik steeds een Belfius-bankkaart,
      • Kredietkaarten en prepaidkaarten worden niet aanvaard om aan te melden,
      • U verwacht uw nieuwe bankaart? Gebruik geen gedesactiveerde bankkaarten (bv: na blokkering wegens verlies of diefstal, na aanvraag van een duplicaat wegens een beschadigde kaart, na bestelling van een nieuwe kaart of na hernieuwing van uw huidige kaart).

    • Onderteken uw verrichtingen
      • Onderteken uw verrichtingen steeds met dezelfde bankkaart als diegene waarmee u zich aanmeldt.

    • Voeg uw kaartnummer toe aan uw favorieten of maak een bladwijzer (bookmark) aan voor het aanmeldscherm van Belfius Direct Net 
      • Handig, zo dient u uw kaartnummer niet opnieuw in te vullen de volgende keer dat u zich aanmeldt. Gebruik steeds deze kaart om u aan te melden met de kaartlezer of pas indien nodig het kaartnummer aan in stap 1 van het aameldscherm.

  • Hoe wijzig ik de limiet van mijn kredietkaart?

    Via Belfius Direct Mobile app
    Klik op Kaarten > Kaart Beheren > via de knop Wijzigen komt u in het aanpassingsmenu.

    Er zijn verschillende limieten: 

    • de basiskaartlimiet: om de huidige kaartlimiet aan te passen (is zonder einddatum). 
    • de tijdelijke limiet: om de huidige kaartlimiet voor een periode van maximum 3 maanden aan te passen. Bv. voor uw vakantie.
    • de recurrente tijdelijke limiet: om jaarlijks de tijdelijke limiet aan te passen gedurende dezelfde periode. Bv. jaarlijkse verhoging van uw kaartlimiet voor juli.
    Via Belfius Direct Tablet app
    • In het menu Mijn rekeningen & kaarten > klik op Limiet in de rechterbovenhoek > selecteer de kredietkaart. 
    • Vul uw nieuw limietbedrag in.
    • Bevestig uw aanvraag via de knop Bevestigen.
    Via uw kantoor

    U kunt steeds terecht in uw Belfius-kantoor.

    Telefonisch

    Contacteer Belfius Contact op 02 222 12 02 van maandag tot vrijdag van 8u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u. De aanvragen tot wijziging worden door Belfius de volgende bankwerkdag verwerkt.

  • Hoe annuleer ik een overschrijving?

    Voor de annulatie van een overschrijving zonder memodatum

    U kunt deze annuleren de dag van invoer vóór 17u

    Wanneer u een overschrijving in het weekend of op een feestdag-/sluitingsdag invoert, kunt u deze de eerstvolgende bankwerkdag vóór 17u annuleren.  

    Contacteer ons hiervoor op 02 222 12 02 van maandag tot vrijdag tussen 8u en 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

    Opgelet, een annulatie is niet mogelijk voor bv. een dringende overschrijving, overschrijving naar een andere Belfius-rekening. 

    Wanneer een annulatie onmogelijk is, verwittigt u de begunstigde.

    Voor de annulatie van een overschrijving met memodatum (een uitgestelde uitvoeringsdatum)

    U kunt deze annuleren tot de dag van uitvoering tot 17u.

    • Via Belfius Direct Net
      • u vindt uw overschrijvingen onder Verrichtingen.
      • Transacties opvolgen. Selecteer de rekening van de opdrachtgever.
      • Zoek de gewenste overschrijving, met de status Uitgesteld en via Annuleren kan je deze ongedaan maken.
      • Bevestig deze annulatie met uw handtekening.
    • Telefonisch
      • contacteer ons op 02 222 12 02 van maandag tot vrijdag tussen 8u en 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

Uw Belfius kantoor

{{name}}

Belfius Contact

Algemene vragen

+32 2 222 12 02

Ma-Vrij: 8 - 22 uur / Zaterdag: 9 - 17 uur


Keuzemenu: 

  1. 1. Uw rekeningen, beleggingen, verzekeringen of 
  2.     kredieten 
  3. 2. Helpdesk Mobiel of Internet bankieren 
  4. 3. Andere vragen

Belfius Direct Phone

Verrichtingen via telefoon

+32 2 222 72 00

24uur/24 - 7dagen/7

Belfius Assistance

Aangifte via telefoon

+32 2 762 77 00

24uur/24 - 7dagen/7

Klachten

Onze dienst voor klachtenbeheer, de Negotiator Claims en de ombudsman zijn er om u te helpen.

Hoe een klacht indienen?