Vragen & Contact

U zoekt informatie?



Vind snel een antwoord. Raadpleeg hieronder onze meest gestelde vragen.

Toon me alle vragen

Meest gestelde vragen

Mijn bankproducten

  • U hebt een vraag over de impact van het Coronavirus op uw bankzaken?

    Door de recente gebeurtenissen ziet uw leven er de komende tijd helemaal anders uit en dat roept begrijpelijk tal van vragen op bij u, uw dierbaren. U kan erop rekenen dat we er zijn voor u, meer dan ooit tevoren.

    In de huidige uitzonderlijke omstandigheden en gezien de nieuwe richtlijnen van de overheid willen we u op het hart drukken dat we u optimaal blijven begeleiden en beschermen en ieders welzijn daarbij voorop stellen.

    Zorg goed voor uzelf, voor elkaar en voor iedereen die het kan gebruiken.
  • Wat is de BIC-code of SWIFT-code van mijn Belfius-rekening ?

    De BIC-code (of soms ook SWIFT-code genoemd) van Belfius Bank is : GKCCBEBB.

    De BIC (Bank Identification Code) is een unieke code die één welbepaalde bank identificeert. De BIC-code bestaat meestal uit 8 tekens (soms 11).


    Tips

    • Wenst u een internationale overschrijving te doen? Vraag steeds de BIC-code  van de begunstigde.
    • Op de site van de Nationale Bank van België vindt u de BIC-code van alle financiële instellingen die in België gevestigd zijn.
    • U verwacht een internationale storting op uw rekening? Communiceer uw eigen IBAN en BIC-code (GKCCBEBB). Zo heeft u een grotere garantie dat de betaling snel wordt uitgevoerd.
  • Hoe annuleer ik een overschrijving?

    Annulatie van een overschrijving met een datum in de toekomst (memodatum). 
    U kan deze annuleren tot de dag die zijn uitvoeringsdatum vooraf gaat.

    • Via Belfius Direct Net
      • via Mijn Producten > Verrichtingen > Transacties opvolgen    > Start hier
      • selecteer de rekening van de opdrachtgever
      • zoek de gewenste overschrijving, met de status Uitgesteld
      • via Selecteren kies Annuleren
      • onderteken met uw kaartlezer.
    • Via Belfius Mobile / Tablet
      • Mijn rekeningen & kaarten
      • selecteer de gewenste rekening
      • ga naar het tabblad Toekomst
      • zoek de te annuleren verrichting en klik op de 3 puntjes rechtsboven bij de verrichting
      • klik op Verwijderen.

    Annulatie van een overschrijving in afwachting wegens onvoldoende beschikbaar
    Hoe de overschrijving annuleren?

    • Via Belfius Direct Net
      • via Mijn Producten > Verrichtingen > Transacties opvolgen    > Start hier
      • selecteer de rekening van de opdrachtgever
      • zoek de gewenste overschrijving, met de status Uitgesteld
      • via Selecteren kies Annuleren
      • onderteken met uw kaartlezer.
    • Via Belfius Mobile en Belfius Tablet
      • Mijn rekeningen & kaarten
      • selecteer de gewenste rekening
      • ga naar het tabblad Toekomst
      • zoek de te annuleren verrichting en klik op de 3 puntjes rechtsboven bij de verrichting
      • klik op Verwijderen.

    Annulatie van een uitgevoerde overschrijving. U contacteert best de begunstigde om de terugbetaling te vragen.

    -
  • Hoe wijzig ik de limiet van mijn kredietkaart?

    Via Belfius Direct Net

    Klik op Kaarten > Kaart Beheren > via de knop Wijzigen komt u in het aanpassingsmenu.

    Er zijn verschillende limieten: 

    • de basiskaartlimiet: om de huidige kaartlimiet aan te passen (is zonder einddatum). 
    • de tijdelijke limiet: om de huidige kaartlimiet voor een periode van maximum 3 maanden aan te passen( vb. voor uw vakantie).
    • de recurrente tijdelijke limiet: om jaarlijks de tijdelijke limiet aan te passen gedurende dezelfde periode (vb. jaarlijkse verhoging van uw kaartlimiet voor juli.

    >Via de apps Belfius Mobile of Tablet

    • In het menu Mijn rekeningen & kaarten, selecteer een kredietkaart > klik op de 3 puntjes in de rechterbovenhoek, vervolgens op Limiet beheren
    • Vul uw nieuw limietbedrag in.
    • Bevestig uw aanvraag via de knop Bevestigen.

    Via uw kantoor

    U kan steeds terecht in uw Belfius-kantoor.

    Telefonisch

    Contacteer Belfius Connect op 02 222 12 02 van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur, op zaterdag van 9 tot 17 uur. De aanvragen tot wijziging worden door Belfius de volgende bankwerkdag verwerkt.

  • Wat zijn de limieten voor mijn betalingsverkeer (overschrijvingen en kaarten)?

    Meer info > klik hier

Dringend

Kaart gestolen/verloren?

070 344 344

Schade?

Schade aangeven

Verzekering Assistance

02 762 77 00

...

Uw Belfius kantoor

{{name}}

Uw exclusieve diensten

Als Belfius Wealth Management klant maakt u gebruik van bijkomende exclusieve diensten.

{{imageTitle}}

{{name}}

{{subTitle}}

Blokkeer de kaart onmiddellijk via Card Stop Online!


Blokkeer nu


Klacht


Onze dienst klachtenbeheer, de Negotiator Claims en de ombudsman zijn er om u te helpen.

.

Hoe een klacht indienen?