Klantenservice belfius

Waarvoor gebruikt Belfius mijn transactiegegevens?

Detail

Belfius kan uw transactiegegevens (= gegevens uit uw verrichtingen) gebruiken voor onderstaande doeleinden:
  1. om uw klantervaring en het gebruiksgemak van uw digitale Belfius-kanalen te verbeteren
  2. om uw mening te vragen via enquêtes zodat we uw tevredenheid kunnen verhogen
  3. om u persoonlijke inzichten te bieden zodat u beter geïnformeerde keuzes kan maken
  4. om u enerzijds bank en verzekeringsproducten en financiële diensten voor te stellen, en anderzijds ook niet financiële producten en diensten die bij u passen aangezien we beter kunnen inschatten welke aanbiedingen u interessant kan vinden.
Dankzij de informatie uit uw verrichtingen kunnen we u het leven makkelijker maken, onze diensten permanent vernieuwen en u voorstellen doen die beter aansluiten bij wie u bent. Bovendien kunnen we zo vermijden dat we u voorstellen sturen die niet bij u passen.
 
Natuurlijk stelt Belfius niet alleen zijn belang, maar ook uw belang voorop. We gebruiken uw gegevens alleen als dat in uw voordeel kan zijn, bijvoorbeeld om u relevantere voorstellen te kunnen doen of om u tijd te laten winnen door uw gegevens vooraf in te vullen. Een intern panel van privacy-experts bekijkt dan ook zorgvuldig elk gebruik van uw gegevens aan de hand van een objectieve vragenlijst.
 
Concreet houdt dit in dat in sommige gevallen inderdaad beslist wordt om uw gegevens niet te gebruiken. Bijvoorbeeld als het panel vindt dat het gebruik ervan niet voldoende in uw belang is. Ook elk gebruik van te persoonlijke of gevoelige gegevens zal een negatief oordeel krijgen. Bovendien gebruiken we nooit gevoelige informatie, zoals gegevens over religie of gezondheid.
 
Benieuwd naar een paar concrete voorbeelden? Bekijk gerust de vraag 'Hoe gebruikt Belfius uw transactiegegevens? Enkele voorbeelden'.