Klantenservice belfius

Waarom heeft Worldline mijn kredietkaart geblokkeerd?

Detail

Uw kredietkaart wordt tijdelijk geblokkeerd wanneer de detectiesystemen van Worldline fraude of misbruik van uw kredietkaart vermoeden.
 
Worldline kan u op twee manieren waarschuwen voor deze blokkering:

Gebeurt dit tijdens uw verblijf in het buitenland, dan hebt u volgende mogelijkheden:
Wat gebeurt er in de praktijk?

Wanneer u Card Stop belt, geef dan aan dat u gebruik wenst te maken van de "Global Emergency Service".
  1. De Card Stop operator geeft u het telefoonnummer dat u dient te bellen (Visa of Mastercard®).
  2. U dient te kiezen tussen het versturen van een Emergency Card (u krijgt een kredietkaart ter beschikking) of Emergency Cash (u krijgt cash geld ter beschikking).
  3. Uw aanvraag wordt geanalyseerd door Worldline.
  4. Als uw aanvraag aanvaard wordt, zal Visa of Mastercard® u opnieuw contacteren om met u de modaliteiten van de levering van de kaart of het cash geld af te spreken. Opgelet: het bedrag dat u ontvangt (kaart of cash geld) stemt overeen met het beschikbaar bedrag op uw kredietkaart op het moment van verlies of diefstal.
  5. Na enkele dagen ontvangt u uw kaart of cash geld.