We helpen u graag verder

Persoonlijke begeleiding

Voor al uw vragen, advies, begeleiding of een second opinion kunt u terecht bij uw Private Banker of uw Private Wealth Manager.

Neem contact op met uw Private Banker

Klanten met een roerend vermogen vanaf 500 000 euro kunnen rekenen op het advies van een van onze 251 lokale Private Bankers. 

Uw Private Banker biedt u een echte vertrouwensrelatie, gericht op de lange termijn.

Vind uw lokale Private Banker

Hebt u snel hulp nodig?

Belfius Connect beantwoordt al uw vragen.
Wilt u nog sneller een antwoord? Raadpleeg dan hieronder onze meest gestelde vragen.

Meest gestelde vragen

  • Wat is de BIC-code of SWIFT-code van mijn Belfius-rekening ?

    De BIC-code (of soms ook SWIFT-code genoemd) van Belfius Bank is : GKCCBEBB.

    De BIC (Bank Identification Code) is een unieke code die één welbepaalde bank identificeert. De BIC-code bestaat meestal uit 8 tekens (soms 11).


    Tips
    • Wenst u een internationale overschrijving te doen? Vraag steeds de BIC-code  van de begunstigde.
    • Op de site van de Nationale Bank van België vindt u de BIC-code van alle financiële instellingen die in België gevestigd zijn.
    • U verwacht een internationale storting op uw rekening? Communiceer uw eigen IBAN en BIC-code (GKCCBEBB). Zo heeft u een grotere garantie dat de betaling snel wordt uitgevoerd.

  • Hoeveel kost een geldopvraging of een betaling met mijn kaart in het buitenland?

    Een geldopvraging met uw kaart kost ...

    In de Europese SEPA*-zone met euro als nationale munt
    • met uw bankkaart : gratis (behalve voor een Classic-rekening : € 0,50/transactie).
      Wanneer u een geldopvraging doet aan een buitenlandse automaat ("ATM") kan de lokale bank een bijkomende kost aanrekenen voor het gebruik van het toestel. Deze kost (access fee) kan een vast bedrag zijn, maar ook een percentage op het opgenomen bedrag met een minimum kost.
    • met uw krediet- of prepaidkaart :  € 5,00 + 1 % van het opgenomen bedrag.
      Volgende voorbeeldbedragen geven u een idee van de kosten:
          Geldopvraging van     Minimale kost 
          € 50                          € 5,50 
          € 
      100                        € 6,00  
          € 
      500                        € 10,00
    Buiten de SEPA*-zone of in de SEPA-zone maar in een andere munt dan de euro
    • met uw bankkaart :
      • € 5,00
      • Indien verrichting in vreemde munten: een wisselmarge van 1,5 % t.o.v. de referentiewisselkoers van de ECB voor een conversie in euro.
      • Volgende voorbeeldbedragen geven u een idee van de kosten:
            Geldopvraging van     Minimale kost
             $ 
        50                         € 5,00  
             $ 
        100                       € 5,00  
             $ 
        500                       € 5,00                   
    • met uw krediet- of Prepaidkaart :
      • € 5,00
      • + 1 % van het opgenomen bedrag
      • Indien verrichting in vreemde munten: een wisselmarge van 1,5 % t.o.v. de referentiewisselkoers van de ECB voor een conversie in euro.
      • Wanneer u een geldopvraging doet aan een buitenlandse automaat ("ATM") kan de lokale bank een bijkomende kost aanrekenen voor het gebruik van het toestel. Deze kost (access fee) kan een vast bedrag zijn, maar ook een percentage op het opgenomen bedrag met een minimum kost. 
      • Volgend voorbeeld voor een geldopvraging in dollar geeft u een idee van de kosten:
        Indicatieve kost voor een geldopvraging van $ 100 (fictieve wisselkoers 0,90): € 6,80


    Een betaling met uw kaart kost ...

    In de Europese SEPA*-zone

    Gratis , voor al uw kaarten (bank-, krediet-, Prepaidkaart).
    Buiten de SEPA*-zone of in de SEPA-zone maar in een andere munt dan de euro
    • met uw bankkaart :
      • € 0,50
      • Indien verrichting in vreemde munten: een wisselmarge van 1,5 % t.o.v. de referentiewisselkoers van de ECB voor een conversie in euro.
      • Volgende voorbeeldbedragen geven u een idee van de kosten:
            Geldopvraging van     Minimale kost
             $ 
        50                         € 0,50
             $ 
        100                       € 0,50
             $ 
        500                       € 0,50
    • met uw krediet- of Prepaidkaart :
      • Gratis
      • Indien verrichting in vreemde munten: een wisselmarge van 1,5 % t.o.v. de referentiewisselkoers van de ECB voor een conversie in euro.

    * De SEPA-zone omvat vooral de lidstaten van de Europese Unie, Ijsland, Noorwegen, Liechtenstein, Zwitserland en Monaco.

  • Hoe wijzig ik de limiet van mijn kredietkaart?

    Via Belfius Direct Net
    Klik op Kaarten > Kaart Beheren > via de knop Wijzigen komt u in het aanpassingsmenu.

    Er zijn verschillende limieten: 

    • de basiskaartlimiet: om de huidige kaartlimiet aan te passen (is zonder einddatum). 
    • de tijdelijke limiet: om de huidige kaartlimiet voor een periode van maximum 3 maanden aan te passen. Bv. voor uw vakantie.
    • de recurrente tijdelijke limiet: om jaarlijks de tijdelijke limiet aan te passen gedurende dezelfde periode. Bv. jaarlijkse verhoging van uw kaartlimiet voor juli.
    Via de apps Belfius Mobile of Tablet
    • In het menu Mijn rekeningen & kaarten, selecteer een kredietkaart > klik op de 3 puntjes n de rechterbovenhoek, vervolgens op Limiet beheren
    • Vul uw nieuw limietbedrag in.
    • Bevestig uw aanvraag via de knop Bevestigen.
    Via uw kantoor

    U kan steeds terecht in uw Belfius-kantoor.

    Telefonisch

    Contacteer Belfius Connect op 02 222 12 02 van maandag tot vrijdag van 8 tot 22u en zaterdag van 9 tot 17u. De aanvragen tot wijziging worden door Belfius de volgende bankwerkdag verwerkt.

  • Kan ik mijn kaarten (bank, krediet en Prepaid) in het buitenland gebruiken?

    U bepaalt zelf voor welke geografische regio’s (Europa, Azië,... ) u het gebruik van uw bank-, krediet- en Prepaidkaart toelaat.
     
    Standaardinstelling per type kaart
    • Bankkaart : enkel Europa
    • Krediet- en prepaidkaarten : wereldwijd

    U past deze instellingen eenvoudig aan via  
    • Belfius Mobile app : Meer > Instellingen > Kaarten beheren> Selecteer een kaart > Gebruik in buitenland
    • Belfius Direct Net : Kaarten > Kaart beheren > Kaart gebruik
    • Belfius Contact : contacteer ons op +32 (0)2 222 12 02 van maandag tot vrijdag van 8 tot 22u en zaterdag van 9 tot 17u.
    • Uw Belfius-kantoor.
     
    Opgelet, activatie van de geografische zones buiten Europa* voor een bankkaart is mogelijk tot maximaal 90 dagen.

    Geografische regio's die u kunt kiezen   

    • Europa 
    • Wereldwijd*
    • Verenigde Staten van Amerika*
    • Afrika*
    • Azië*
    • Centraal-Amerika en rest van Noord-Amerika*
    • Oceanië*
    • Zuid-Amerika*

    Volgende info zal u mogelijk ook interesseren:

  • Wat is het maximumbedrag dat ik met mijn bankkaart kan afhalen (in het buitenland)?

    Uit veiligheidsoverweging hanteert Belfius Bank standaard gebruikslimieten voor bankkaarten: 
    • voor betalingen in binnen- en buitenland,
    • voor opvragingen aan een bankautomaat in binnen- en buitenland.
    Standaardlimieten voor bankkaarten
    • opvragingen aan een bankautomaat: € 650/dag per bankkaart,
    • betalingen en opvragingen aan een bankautomaat: € 2 500/week* per bankkaart,
    • jonger dan 16 jaar? Betalingen en opvragingen aan een bankautomaat: € 100/dag/week* per bankkaart, 

      * een week = gecumuleerd bedrag aan opvragingen aan een bankautomaat en betalingen gedurende 7 opeenvolgende dagen d.w.z. de som van alle verrichtingen die 6 dagen voor de nieuwe verrichting werden uitgevoerd (bv. indien u een verrichting op dinsdag doet, dan wordt er rekening gehouden met de verrichtingen die sinds de woensdag voordien werden uitgevoerd).

    • betalingen zonder geheime code (NO PIN)
      = betalen zonder uw geheime code in te voeren aan betaalterminals zonder toetsenbord (parkings, drankautomaten,... ):
      • Enkel in België toegestaan,
      • Maximum € 25 per verrichting,
      • Maximum € 50 aan opeenvolgende verrichtingen zonder geheime code,
      • Wat als limiet bereikt? Doe een betaling of opvraging aan een bankautomaat met invoer van uw code om de dienst opnieuw te kunnen gebruiken,
      • U kunt deze service desactiveren in Belfius Direct Net > KaartenKaart beheren > Betalen zonder geheime code (in voege vanaf de volgende dag).
    Standaardlimieten van uw bankkaart consulteren en wijzigen
    • via Belfius Direct Net > Kaarten > Kaart Beheren > Selecteer uw kaart > Limieten,
    • u kunt uw limieten wijzigen,
    • maximumlimiet voor opvragingen aan een bankautomaat: € 2 500/dag per bankkaart,
    • maximumlimiet voor betalingen: € 10 000/week per bankkaart.
    Opgepast
    Geldafnames aan bankautomaten niet-Belfius is tot maximum € 650!

Uw Belfius kantoor

{{name}}

Belfius Connect

Algemene vragen

+32 2 222 12 02

Ma-vrij: 8 - 22 uur / Zaterdag: 9 - 17 uur


Keuzemenu: 

  1. 1. Helpdesk Mobiel of Internet Bankieren 
  2. 2. Uw rekeningen, beleggingen, verzekeringen of 
  3.     kredieten 
  4. 3. Andere vragen

Belfius Direct Private

Een Private Trader tot uw beschikking

+32 2 222 10 22

Ma-vrij: 9 - 18 uur

Belfius Direct Phone

Verrichtingen via telefoon

+32 2 222 72 00

24 uur/24 - 7 dagen/7

Belfius Assistance

Aangifte via telefoon

+32 2 762 77 00

24 uur/24 - 7 dagen/7

Klachten

Onze dienst voor klachtenbeheer, de Negotiator Claims en de ombudsman zijn er om u te helpen.

Hoe een klacht indienen?

Uw Private Banker


Klanten met een roerend vermogen vanaf 500.000 euro kunnen rekenen op het advies van een Private Banker uit ons netwerk van meer dan 250 lokale Private Bankers. Hij of zij biedt u een echte vertrouwensrelatie, gericht op de lange termijn.

Uw Private Banker

Uw Private Banker

{{name}}

{{name}}

{{role}}
  • {{officeName}}
  • {{officeAddress}}

Uw Belfius-kantoor