Mijn persoonlijke situatieInformatie
  1. Home
  2. Betalen
  3. Geldzaken regelen
  4. Via telefoon
  5. Belfius Direct Phone

Belfius Direct Phone

U reist veel en u hebt geen internetverbinding bij de hand? Met Belfius Direct Phone kunt u uw courante verrichtingen op al uw rekeningen telefonisch doen, zowel in België als in het buitenland. Een druk op de juiste toets volstaat!

Kies Belfius Direct Phone…

  • om uw rekeningen telefonisch te beheren, waar en wanneer u maar wilt, 24 uur op 24 en 7 dagen op 7
  • om met één telefoontje toegang te hebben tot een waaier van bankdiensten
  • als u uw verrichtingen wilt beveiligen dankzij uw geheime code (5 cijfers)

Kies Belfius Direct Net als u…

  • uw bankverrichtingen gratis via het internet wilt doen
  • online wilt intekenen op bepaalde producten en diensten
Prijs Limieten
Activatie Gratis
Bankverrichtingen Zelfde tarieven als in het kantoor
+ 18 jaar 2 500 EUR / verrichting
12 500 EUR / week
16-17 jaar 2 500 EUR / verrichting
3 750 EUR / week
- 16 jaar 100 EUR / week

Goed om te weten

Waarom Belfius Direct Phone gebruiken?


  • U hoeft niet meer langs te gaan bij uw kantoor.
  • U doet zelf telefonisch uw bankverrichtingen, die onmiddellijk uitgevoerd worden.
    • Raadpleging van saldi en bewegingen op de rekeningen die aan uw abonnement gekoppeld zijn
    • Overschrijving met of zonder memodatum
    • Overdracht tussen zicht- en spaarrekeningen
    • Doorlopende opdracht: creëren, bekijken, wijzigen, annuleren
    • Domiciliëringen: bekijken, annuleren
    • Nuttige telefoonnummers
    • Wijziging geheime code
  • U ontvangt persoonlijke informatie en advies op maat over al onze producten en diensten via Comfort Banking.
  • U hebt 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 toegang tot Belfius Direct Phone. Overal, zelfs in het buitenland.

Hoe abonneer ik mij op Belfius Direct Phone?


  • Telefonisch op 02/222 72 00: Belfius bezorgt u het contract dat u ondertekend dient terug te sturen.
  • In een kantoor: u vult de aanvraag in en ondertekent ze.
  • Zodra u uw geheime code in de bus vindt, kunt u Belfius Direct Phone gebruiken.
  • Voorwaarden
    • U moet een zicht- of spaarrekening hebben bij Belfius, of er volmacht over hebben
    • De aan Belfius Direct Phone gekoppelde rekeningen mogen niet geblokkeerd zijn
    • Elke (mede)houder moet autonoom kunnen handelen

Hoe werkt Belfius Direct Phone?


  • U hebt een telefoon met toetsen of een gsm nodig
  • Bel 02/222 72 00
  • Kies de gewenste optie

Welke toets voor welke functie?


TOETS 1
U raadpleegt de saldi en bewegingen op de rekeningen die aan uw abonnement gekoppeld zijn.
  • Zichtrekening
  • Spaarrekening
  • Budgetline
  • Comfortline
TOETS 2
U voert uw verrichtingen uit op de rekeningen die aan uw abonnement gekoppeld zijn.
  • Overschrijvingen van de zicht- naar de spaarrekening en omgekeerd
  • Overschrijving van uw zichtrekening naar een externe rekening
  • Snelle overschrijving (zonder dat de transactie herhaald wordt)
  • Schrapping van toekomstige overschrijvingen van de zicht- of spaarrekening
  • Beheer van doorlopende opdrachten: creatie met vaste maandelijkse bedragen, wijziging van het bedrag, schrapping, verzoek tot printen op een rekeningafschrift
  • Domiciliëring: schrapping en verzoek tot printen op een rekeningafschrift
TOETS 3
U doet uw verrichtingen op een andere rekening
  • Eens het rekeningnummer is ingevoerd waarmee u wilt werken, gaat de bank na of u er een rol op hebt. Als dat het geval is, hebt u toegang tot het menu om de saldi en bewegingen op de rekening te bekijken en om de rekening te beheren (overschrijvingen, doorlopende opdrachten en domiciliëringen).
TOETS 4
  • Wijziging van uw geheime code
TOETS 5
  • Nuttige informatie
  • Aanvraag van een lijst van de aan uw abonnement gekoppelde rekeningen
  • Informatie over de tarieven voor de verrichtingen via Belfius Direct Phone
  • Nuttige telefoonnummers
TOETS 9
  • Toegang tot Comfort Banking: u had graag inlichtingen gehad over de producten van Belfius Bank of over uw beleggingsportefeuille? Of u wilt speciale verrichtingen doen, bijvoorbeeld een beursorder plaatsen? Deze functie verbindt u door met een van onze medewerkers, die uw aanvraag zal behandelen.

Belfius Direct Phone

Contacteer ons

Wist u dat?

Vanaf 17/11/2013 heeft u het IBAN-formaat (BExx-xxxx-xxxx-xxxx) van het rekeningnummer van de begunstigde nodig om een overschrijving te doen via Belfius Direct Phone.

Meer info

Andere diensten per telefoon

Belfius Direct Alert

Stuurt u persoonlijke informatie via sms.

Meer info

M-banxafe

Biedt u de vrijheid uw aankopen te betalen met behulp van uw gsm.

Meer info

Comfort Banking

Verbindt u door met een Belfius-specialist.

Meer info