1. Home
  2. Onze producten en diensten
  3. IT Line
  4. Transactietools
  5. Belfius Secure EDI
  6. FAQ

Welke vragen hebben anderen al gesteld?

Wat te doen bij verlies, een veiligheidsprobleem en/of diefstal van identificatie-elementen van Belfius Secure EDI?

Wanneer u vaststelt of vermoedt dat er sprake is van fraude of dat een of meer identificatie-elementen van Belfius Secure EDI door een onbevoegde derde gekend zijn of door een onbevoegde derde zijn gebruikt, dan moet u Belfius Bank daarvan onmiddellijk op de hoogte brengen; de bank zal in dat geval de identificatie-elementen blokkeren.


In geval van ontslag of in iedere andere situatie waarin een persoon die voordien toegang had tot de identificatie-elementen van Belfius Secure EDI, niet langer toegang mag hebben, moet u aan Belfius Bank onmiddellijk vragen om de identificatie-elementen te blokkeren.


Let op. U moet rekenen op ongeveer één uur tussen een geslaagde controle en de daadwerkelijke blokkering van het certificaat (en de toegang tot Belfius Secure EDI). U bent bijgevolg volledig aansprakelijk voor alle schade die zich zou voordoen binnen het uur dat volgt op de melding aan Belfius Bank van een verlies, een veiligheidsprobleem en/of een diefstal.