Logo
FR EN
NL
Scroll

Menu & zoekfunctie

Krijg hier een overzicht van de site en toegang tot de zoekfunctie

Sferisch menu

Klik hier om op de site te navigeren met het sferisch menu

Privacy

Respect voor privacy en klantentevredenheid

Klantentevredenheid staat bij Belfius centraal, en het gebruik van klantengegevens faciliteert een (pro-)actiever aanbod van relevante producten, diensten en informatie op maat.

privacy

Dat gebruik moet steeds afgewogen worden in het licht van het respect voor de privacy van klanten. De visie van Belfius terzake sluit perfect aan bij de General Data Protection Regulation (GDPR) die sinds 25 mei 2018 van kracht is. Lees er alles over in ons Privacy Charter.

Belfius zet privacy al langer voorop

Respect voor privacy is een engagement dat Belfius in het kader van zijn Privacy Charter reeds nam voordat er sprake was van de GDPR. Het charter gaat uit van de volgende principes:

  1. Meerwaarde bieden voor de klant: Klantengegevens worden gebruikt om een relevant aanbod te doen van producten, diensten of informatie
  2. Respect voor privacy: wordt in het kader van dergelijke aanbiedingen onvoorwaardelijk gerespecteerd.
  3. Transparantie: Belfius informeert de klant duidelijk hoe zijn privacy wordt beschermd en hoe rekening wordt gehouden met zijn voorkeuren.
  4. Authenticiteit: klantengegevens worden niet verkocht aan derden.
  5. Security: Belfius controleert consequent of iedereen het charter naleeft.

Inzake klantengegevens verzekert Belfius de hoogste graad van veiligheid. Daarom is het engagement van – alle – medewerkers cruciaal.

ethisch

Nu GDPR sinds 25 mei 2018 van kracht is, wordt de verantwoordelijkheid van elke medewerker nog belangrijker. Belfius focust daarom op de privacy van klanten en ook van werknemers en bij uitbreiding iedereen die met Belfius in contact komt (prospecten, bezoekers, werknemers van partners, leveranciers,…).

Scroll